آیین رونمایی از صدور صورتحساب الکترونیکی و پایانه فروشگاهی در دفاتر پیشخوان دولت
1399-09-09
توسط

آیین رونمایی از صدور صورتحساب الکترونیکی و پایانه فروشگاهی در دفاتر پیشخوان دولت

ئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم رونمایی از اتصال دفاتر پیشخوان دولت به سامانه پایانه های فروشگاهی و امکان صدور صورت حساب الکترونیک در این دفاتر اظهار داشت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان علاوه بر اینکه با افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را در تامین هزینه های عمومی کشور یاری خواهد کرد موجب افزایش عدالت مالیاتی و رضایتمندی مردم و مودیان خواهد شد.
به گزارش رسانه مالیاتی کشور، مراسم رونمایی از اتصال 10 هزار دفتر خدمات پیشخوان دولت به سامانه پایانه های فروشگاهی و امکان صدور صورتحساب الکترونیک با حضور دکتر پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، مهندس کوروش محمدی، مدیر کل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون سپاری سازمان امور مالیاتی و علی فلاح، دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت در یکی از دفاتر پیشخوان دولت در تهران برگزار شد. دفاتر پیشخوان دولت از این پس به مدد این سامانه قادر خواهند بود در هنگام دریافت هزینه خدمات ارائه شده، نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی استاندارد و مورد تایید سازمان امور مالیاتی کشور برای مصرف کنندگان اقدام کنند.
دکتر پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این مراسم با اشاره به تصویب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در مجلس شورای اسلامی که با هدف هوشمندسازی اقتصاد و نظام مالیاتی کشور صورت گرفته است اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما در حوزه مالیات ستانی در حال گذر از یک نظام سنتی به یک نظام مالیاتی هوشمند است که تحقق این نظام مالیاتی هوشمند، نیازمند بستری است که در آن می بایست معاملات و تبادلات اقتصادی به صورت شفاف و غیر قابل انکار رصد و اطلاعات مربوط به آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. وی افزود: نظام یکپارچه و فراگیر پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که در حال حاضر در دست توسعه است بستری را فراهم می کند که همه کسب و کارهای کشور به کمک آن امکان ارائه صورت حساب های استاندارد، غیرقابل انکار و غیرقابل جعل را به مصرف کنندگان نهایی خواهند داشت.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تبیین پیامدهای راه اندازی شبکه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان اظهار داشت: اتصال کسب و کارها به این نظام و صدور صورتحساب های استاندارد و غیرقابل جعل زمینه فرار مالیاتی و بروز هرگونه تخلف در این حوزه را از بین خواهد برد و علاوه بر اینکه دولت را افزایش درآمدها و تامین هزینه های عمومی یاری خواهد کرد، افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی را نیز در پی خواهد داشت. دکتر پارسا با اشاره به اینکه اجرای این قانون به افزایش اعتماد دوسویه مردم و نظام مالیاتی منجر خواهد شد تاکید کرد وجود نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان امکان رصد سریع تخلفات و برخورد قاطعانه با آنها را نیز فراهم می کند و از این رهگذر، در تقویت فرهنگ عمومی مبتنی بر راستگویی و درست کرداری نقش موثری خواهد داشت.
وی در تشریح اقدامات سازمان امور مالیاتی در توسعه نظام پایانه های فروشگاهی نیز گفت: نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان دارای 12 زیرسامانه است که هم اکنون 4 زیرسامانه آن که مربوط به پایانه های فروشگاهی است راه اندازی شده است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: در طراحی این سامانه تاکید بر این بوده است که اتصال به این سامانه و نصب حافظه مالیاتی برای کسب و کارها با کمترین مداخله و مزاحمت همراه باشد. به گفته دکتر پارسا، هم اکنون علاوه بر 10 هزار دفاتر خدمات پیشخوان در سراسر کشور، 30 فروشگاه زنجیره ای بزرگ نیز به این سامانه متصل هستند و امکان صدور صورتحساب های الکترونیکی مورد تایید سازمان امور مالیاتی را دارا می باشند.

اشتراک در:

افزودن نظر شما